torsdag 11 mars 2010

Ny ingång till ruffen och mycket slipning!

Hej igen!
Gjorde två dagar i båten i början av denna vecka. ENORMT mycket snö som hade blåst upp. Var tvungen att klippa upp presseningen för att ta mig in. Båten är under den blå presseningen...
När jag väl kommit in i båten fick jag en hel del gjort. Det största var kanske att jag kapade upp en ny ingång till ruffen. Så här var det innan:
Börjat kapa:
Nästan klart...
Klart:

Med ekskivan där diskho och Wallas spis/värmare ska fällas ner. Tänker sätta en vit plastkant runt hålen. Kanten får sticka upp nån centimeter ovanför för att undvika att vatten spolas ner. Över detta hål ska jag göra en plexiglaslucka med gångjärn:

Utöver detta la jag MYCKET tid på att slipa spackel...


Tack å hej för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar