tisdag 2 mars 2010

Hämtning i Västerås.

Båten jag köpte hösten 2009 är en Nimo 22 från 1977. Jag sökte en båt med ruff(hytt) som man kn övernatta i och mitt val föll på denna båt. Här är bilden som låg på Blocket:



Ett problem med båtköpet var att båten låg i sjön och det inte fanns någon tillhörande båtvagn. Att hyra en båtvagn för en båt över 1,5 ton visade sig svårt så jag köpte en vagn dagen innan jag gav mig av mot Västerås hamn där båten låg.



Köpte gjordes klart efter en kortare provkörning och resan norrut startade 22.00 efter tankning samt proviantering på Statoil Västerås.



03.20 nådde jag det lilla samhället Arbrå i Hälsningsland där mina föräldrar bor. Jag fick tre timmars sömn för att sedan fortsätta norrut till Sundsvall och en något senarelagd arbetsdag.

Här är båten parkerad utanför mitt arbete:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar